Krzysztof Abramek o witaminach i cholesterolu

To nie tajemnica i każdy może to sprawdzić – wiadomo wszystkim powszechnie każdemu przecież są potrzebne witaminy. Zdrowia w Polsce wcale nie można opisać jako coś dobrego, niestety. Tak, dla przykładu patologie choćby układu krążeniowego, to jest jedno z tych często występujących u nas zagrożeń cywilizacyjnych, jednakże to właśnie ryzyko choroby możemy  niwelować poprzez uzupełnianie sporych dawek witamin i minerałów. Owe witaminy są jednak absolutnie konieczne. Należy je zapewnić w pożywieniu, lub też jako suplementy diety. Niewielka aktywność fizyczna ludzi, zdecydowanie zbyt duże ilości alkoholu, palenie dużych ilości papierosów, nadmierne nadciśnienie tętnicze, nieodpowiednie funkcjonowanie metabolizmu – przemiany węglowodanowej, nadwaga, no i za wysoki poziom trójglicerydów i tak zwanego LDLa – cholesterolu to skutek niedostosowanego trybu życia. Stosowne, najlepiej naturalne witaminy są w stanie to poprawić. Pisze o tym Krzysztof Abramek w swych książkach i artykułach. Niezależnie od tego stres to element sprzyjający patologiom układu krążenia, zwłaszcza miażdżycy naczyń krwionośnych. Trzeba więc należy zadbać o większe przyjmowanie witamin. Suplementy diety są w naszej, polskiej rzeczywistości wszystkim dostępne, należy jedynie wyslekcjonować te dobre suplementy, a nie patrzeć na to czy te konkretne witaminy są reklamowane. To te właśnie (nagminnie reklamowane) są niestety zwykle całkiem mało wartościowe. Nadto, do czynników ryzyka zalicza się także: wysokie stężenie homocysteiny – aminokwasu powstającego podczas procesów przemiany metioniny, której poziom jest regulowany przez m.in. witaminy B6, B12 i kwas foliowy. To zjawisko jest zbyt mało znane u specjalistów od chorób krążenia.
Osad miażdżycowy tworzący się w uszkodzonym naczyniu poprzez połączenia „złego cholesterolu” z tzw. wolnymi rodnikami, czyli bardzo aktywnymi cząsteczkami, których powstawaniu sprzyja m.in. zanieczyszczone środowisko  (min. palenie tytoniu, promienie UV), przewlekłe stany zapalne (np. choroby reumatoidalne), oraz stres. Witaminy, a w szczególności antyoksydanty typu beta-karoten (witamina A), witaminy E i C, oraz bioflawonoidy zdecydowanie hamują tworzenie się wolnych rodników i kompleksów z tzw. „niedobrym” cholesterolem. Gdy zjadamy ich za mało (a zajadamy za mało), a niemal u każdego tak jest, to pasowało by zwiększyć ich ilość w diecie, lub zacząć spożywać suplementy.
By mieć lepsze zdrowie możemy na to wpływać dietą, lekami (dość kiepskie wyjście), a także przyjmując  witaminy. Zdrowe odżywianie, a w szczególności tzw. zdrowa żywność – niestety nie jest to zbyt często spotykane. Wiemy zaś, że w czasie smażenia, gotowania potraw, pieczenia czy obierania „gubi się” dość dużo składników. Przykładowo, w ugotowanym zielonym groszku jest aż o 50% miej witaminy C mniej niż w nie przetworzonym, jeśli zaś był on wcześniej przechowywany w ujemnej temperaturze to aż 80% mniej mniej, gdy zaś był konserwowany pozostaje jej zaledwie około 10 procent! Przeto więc te najlepsze witaminy dla kobiet (i nie tylko) to choćby ekologiczna, zdrowa żywność, bo bez niej powstają istotne zagrożenia zdrowotne i nasze zdrowie bywa w istotny sposób narażane na jakiś istotny szwank. Jak to wygląda u ciebie? Jeśli nie najlepiej to może jednak to co napisał Krzysztof Abramek w swych publikacjach.

Posted in Zdrowie | Tagged suplementy, witaminy | 2 Comments

Analiza pierwiastkowa włosów

Niemal każdy kto jest zaangażowany w ten temat świetnie rozumie, iż do tego by zachowywać zdrowie wskazana jest właściwa dieta, naturalne składniki, witaminy, minerały, przeciwutleniacze oraz aplikowanie właściwych zasad tyczących się pożywienia i nastawienia do życia. poniekąd tylko teoretycznie prawdopodobne jest wdrażanie tzw. dopasowanej diety, mającej zapewnić normatywną ilość składników i kilokalorii, jednak jest to wyłącznie logiczna teoria, choć oczywiście często przedstawiana przez dietetyków-teoretyków no i zawody zbliżone doń, bo to jest w ich interesie. Na dobrą sprawę w dzisiejszych realiach nie bardzo są szanse na to aby bez dobrych badań oraz zaleceń zeń wynikających dowiedzieć się co nasz organizm potrzebuje oraz w jaki sposób przenieść to na odpowiednie działania. analiza pierwiastkowa włosówJednakże praktyka pokazała, iż szablonowe stosowanie jakichś średnich średnich, znormalizowanych danych, tabelek i temu podobne to jedynie teoria. Jeśli więc zdecydujesz się tak na dobre dobrze zacząć dbać o swoje zdrowie, przyjmować te niezbędne witaminy, wiedzieć jakie faktycznie suplementy są potrzebne twojemu organizmowi to zapewne jest potrzeba zrobić coś takiego jak analiza pierwiastkowa włosów. To dzięki niemu będziesz mieć rzeczywiście wiele wiedzy o własny zdrowiu i faktycznie konkretne zalecenia co do diety i dopasowanej suplementacji, jak również ewentualnie innych potrzebnych elementów. To jest jedna z najlepszych opcji działania w temacie profilaktyki zdrowia, wspomagania leczenia (przy czym nieistotne jest z jaką jednostką chorobową mamy do czynienia), rehabilitacji, oraz w kwestii suplementacji i diety dla uprawiających sport. Uprawiający fitness też jest w stanie znaleźć tu dużo dla siebie i to nie tylko informacje r rodzaju: jakie witaminy i suplementy przyjmować, lecz także bardzo konkretne elementy o diecie metabolicznej, czyli prawdopodobnie najlepszej z możliwych: dieta dostosowana do indywidualnych potrzeb danego organizmu. Niektóre osoby myślą, iż witamina c i plus jakiś napój są wystarczające, lecz tak niestety nie jest. Jeżeli zrobią jednak badania znane jako analiza pierwiastkowa włosów mają duże, zdziwione oczy i właśnie wtedy dociera do nich, że to co definiowali jako zdrowe odżywianie i skuteczne witaminy wcale nie daje podstaw żeby stwierdzić, iż ich wcześniejsze działania tworzą dobre zdrowie. Praktyka pokazuje zaś ustalenia analizy pierwiastkowej to też potwierdzają nieciekawe fakty, a szczególnie, to iż ponad 90% Polaków nie dostarcza swojemu organizmowi w odpowiednim stopniu witamin, mikropierwiastków, fitofaktorów, stosownej jakości białka, pożądanych tłuszczy (a w szczególności typu omega 3). Takich składników jest zdecydowanie za mało w naszym jedzeniu, zaś o tak zwanych barach szybkiego jedzenia nie wspominając. Zdrowa żywność wszelako jest niby coraz bardziej popularna, ale jak na razie to jedynie mały procent ludzi ją kupuje oraz spożywa i … jest ich na nią stać. Jak więc sposób więc uzupełniać potrzebne składniki odżywcze? Na dzień dzisiejszy to suplementy diety są rzeczą niezbędną by dostarczać tego co organizm potrzebuje ażeby mógł wykorzystywać odżywcze składniki i by zdrowie nam dopisywało. Witamina c jest tu z pewnością koronnym przykładem, to wcale nie wystarczy jedynie przyjmować tabletki na przykład w rodzaju c 1000, jednakże należałoby jeszcze znać jakie skutki dla organizmu może przynieść taki suplement, a przede wszystkim jaka jest jej przyswajalność. Natomiast fakty są takie, że działania marketingowe, czy chęć sprzedawania bez patrzenia na ewentualne skutki powoduje, że w ofertach jest dużą ilość przeinaczeń i perfidnych manipulacji. Ludzki organizm jest jednak bardzo skomplikowany i dużo przeróżnych czynników jest mu potrzebnych do zdrowego funkcjonowania. Po to by móc cieszyć się świetnym zdrowiem i trzymać się za daleka od takich preparatów jak na przykład antybiotyk należy troszczyć się o to ażeby potrzebne składniki były w twojej diecie i w suplementach diety, które łykamy. Zaś niewątpliwie warto także (wszakże przecież idzie o zdrowie) dowiedzieć się jakiej jakości i skuteczności jest preparat, który będziemy przyjmować, czy też serwować w swoim domu.

Posted in Zdrowie | Tagged analiza pierwiastkowa, analiza pierwiastkowa włosów, analiza włosa, suplementy, witaminy | Leave a comment

Naturalna witamina C?

naturalna lewoskrętna witamina cWitamina c jest dzisiaj najbardziej znaną medycynie i prawdopodobnie wyjątkowo często stosowaną jako suplement diety. Wiadomo od od ponad siedemdziesięciu lat, iż ma ona szczególne znaczenie dla naszego organizmu i bardzo docenia się działanie witaminy c na organizm człowiekaa, tak jak i wszystkich ssaków zresztą. Z takich właśnie powodów poszukiwane są suplementy jak na przykład c100, c250, c500, czy c1000 przy czym liczba określa ilość kwasu askorbinowego w pastylce. Dokładniej mówiąc nie zapobiega ona różnym przeziębieniom tak bezpośrednio, lecz w przypadku jej wystąpienia to jednak potrafi skracać czas trwania przeziębienia, czy innych problemów zdrowotnych. Continue reading

Posted in Witaminy | Tagged suplementy, witamina c, witaminy, zdrowie | Leave a comment

Witaminy suplementy fitness

naturalne witaminyFaktem jest, iż niemalże każdy kto jest zaangażowany w ten temat wie doskonale, iż do tego by zachowywać dobre zdrowie potrzebna jest stosowna dieta, witaminki, składniki odżywcze, minerały, fenole tudzież sukcesywne stosowanie właściwych zasad tyczących się naszego jedzenia i sposobu myślenia. poniekąd tylko teoretycznie prawdopodobne jest aplikowanie tzw. odpowiedniej diety, mającej zapewnić normatywną ilość składników i kilokalorii, jednakowoż to jest wyłącznie logiczna teoria, choć oczywiście najczęściej pokazywana przez dietetyków z dyplomem, bez praktyki jak również zawody zbliżone doń, bo to jest w ich interesie. Continue reading

Posted in Witaminy | Tagged fitness, suplementy, witaminy, zdrowie | Leave a comment

Witaminy zdrowie i ty

W ostatnim okresie ciągle rośnie poziom zainteresowania witaminami, suplementami i różnymi składnikami zdrowotnymi, przede wszystkim zaś pochodzących od roślin. Liczne badania naukowe udowodniło przecież po wielokroć, iż osoby, które wprowadzą dietę która zwiera dużo warzyw i owoców, pełnoziarniste wyroby ze zboża oraz uzupełniające dietę przez suplementy, stosunkowo rzadko zapadają na choroby cywilizacyjne, a szczególnie układu krążenia i patologie przewlekłe. Poza węglowodanami witaminami oraz dodatkami mineralnymi to taka zdrowa żywność wytwarzana z roślin, ma też co niemiara innych składników należących do fitofaktorów. Continue reading

Posted in Witaminy | Tagged suplementy, witamina c, witaminy, zdrowie | 1 Comment

Witamina c

Witamina c jest dzisiaj najbardziej znaną medycynie oraz prawdopodobnie najczęściej stosowaną w postaci suplementy diety. Jest wiadomym od od ponad siedemdziesięciu lat, iż ma ona ogromne znaczenie dla naszego organizmu i szczególnie docenia się działanie witaminy c na organizm człowieka, zresztą jak i pozostałych ssaków zresztą. Dlatego poszukiwane są suplementy typu c100, c250, c500, czy c1000 gdzie liczba oznacza ilość kwasu askorbinowego w tabletce. Co prawda nie zapobiega ona różnym przeziębieniom tak wprost, lecz jeśli ona wystąpi to jednak potrafi skracać czas trwania przeziębienia, czy innej infekcji. Continue reading

Posted in Witaminy | Tagged C 1000, c 500, c1000, witamina c, witaminy | 1 Comment

Antybiotyk i co potem?

antybiotyk Bezwzględnie, z całą pewnością o antybiotykach da się napisać całkiem sporo. Niestety, nie aż tak dużo dobrego. O ile nie ulega żadnych wątpliwości, że antybiotyki uratowały życie wielu ludziom, to jest równie oczywiste, antybiotyki mają działanie negatywne i to niestety im więcej stosowane tym bardziej szkodliwe jest ich działanie. Nazbyt rzadko jeszcze stosuje się dzisiaj działania osłonowe przy antybiotykach i całkiem niewielka jest wiedza jak wzmacniać system immunologiczny po antybiotykach. Tymczasem odbudowa flory bakteryjnej po antybiotyku to jeden z kluczowych elementów do poprawy zdrowia i unikania ponownych infekcji i zakażeń. Continue reading

Posted in Zdrowie | Tagged antybiotyk, antybiotyki, prebiotyk, probiotyk, synbiotyk | 1 Comment

Omega 3

W tej kwestii jest istotne, że aktualnie nasz zasób wiedzy w zakresie zalet wynikających z dostarczania do organizmu kwasów nienasyconych typu omega 3 jest ciągle za słaba.  zamieszkujących wysoko rozwinięte kraje świata zjada zdecydowanie nazbyt wielką ilość kwasów tłuszczowych omega-6.  Znajdują się one w szczególności w mięsach wieprzowych i wołowych,  wszelakich serach, w \”sklepowych\” olejach (np. słonecznikowym).Tradycyjna, polska dieta prawie zawsze ma absolutnie nieodpowiednią proporcję omega 6  do omega 3 i ma relację nie mniej 15:1. Kwasów nienasyconych typu omega3 powinno być dużo więcej, by zrównoważyć działanie procesów tworzących zapalenie w organizmie. Continue reading

Posted in Witaminy | Tagged EPA, kwasy nienasycone, omega 3, omega3, tran | Leave a comment

Witaminy

W ostatnich latach ciągle rośnie poziom zainteresowania witaminami, suplementami i różnymi składnikami zdrowotnymi, głównie pochodzących od roślin. Wiele naukowych badań pokazało przecież niejednokrotnie, iż osoby, które wprowadzą dietę zawierającą warzywa i owoce, pełnoziarniste wyroby ze zboża oraz uzupełniające dietę przez suplementy, stosunkowo rzadko zapadają na choroby cywilizacyjne, a szczególnie układu krążenia i patologie przewlekłe. Poza węglowodanami witaminami oraz elementami mineralnymi to taka zdrowa żywność otrzymywana z roślin, ma też krocie innych składników należących do fitofaktorów. Continue reading

Posted in Witaminy | Tagged najlepsze witaminy, najlepsze witaminy dla kobiet w ciąży, suplementy, witamina c, witaminy | Leave a comment

Zdrowa żywność i co?

Dowiedziono z cała pewnością, że niewłaściwy model jedzenia, czyli nasza dieta stanowi jedną z istotniejszych przyczyn (po paleniu tytoniu) ujawniania się  chorób. Tak więc jak powinno się jeść, żeby zabezpieczać się się przed nimi?
– Trzeba jadać więcej Pokarmów bogatych w błonnik. W szczególności takiej, jak: całe\\niełuskane ziarna zbóż, nasiona, jarzyny i owoce. To bardzo potrzebny składnik diety. Błonnik „wymiata” z jelit trujące, kancerogenne produkty, przyczynia się do łatwego przesuwania się jedzenia przez jelita, w wyniku czego minimalizuje się czas kontaktu szkodliwych produktów rozpadu ze kosmkami jelitowymi. Continue reading

Posted in Zdrowie | Tagged dieta, diety, zdrowa żywność, zdrowe odżywianie, zdrowy styl życia | Leave a comment